Thursday 10 November 2011

Cuti Sekolah Telah Bermula

Assalamualaikum=)

Hai kawan2. Haa, nampaknye cuti sekolah akhir tahun 2011 telah bermula. Wah, pasti semua orang seronokkan nak cuti. Tambah pulak yang baru habis peksa n result cantek, sure lagi berkobar-kobar nak cuti. Rase berbaloikan bile dapat result bagus. Oklah, tak nak cite panjang pasal tu. But, hopefully my result is okay.
Rasenye belum terlambat nak ucapkan Tahniah, kepada pelajar-pelajar yang berjaya memperoleh keputusan yang baik tu. Kalau sebaliknye, usaha lagi yee. If there is a will, there is a way.
Cara nak score dalam peksa= sentiasa bertawakal kepada Allah dan tidak tinggal solat 5 waktu. That is most important.

Berbalik kepada tajuk kita iaitu cuti sekolah. Cuti sekolah ada lebih kurang 1 bulan 1/2. Kalau macam saya, dah start cuti sendiri since habis PMR dulu, rasenye kalau calculate mau kat2 sebulan..thheeeee! Ok tak pe, tak kisahlah setahun pon. Tapi, apa nak buat ehh dlm jangka masa yang panjang ni? Ce bagi idea. Ce cite..ce cite bak kata usop wilcha..huhu.

Di sini saya nak share la sikit dgn kengkawan semua idea2 yang telah saya cipta sendiri. Actually tak la happening mane pon. Nak tau tak..tengok SINI..

1) Khamis depan might be, saya akan ke Pulau Langkawi untuk lepak2 dengan family.
2) Pak Cik saya ajak mandi kolam rumah die.
3) Pak Cik saya pon ade ajak untuk keluar makan, tengok wayang n so on. Tapi, kene tengok schedule die dulu arr whether his free or not.
4) Kalau ade kesempatan mungkin saya dan sepupu yang lain2 akan tidur beramai2 di rumah Pak Cik.
5) Dok ngan opah je laa....:D

Tu je kott rasenye aktv saya. Lain tak de ape la. Because ayah kata, cuti sekolah ni, dia agak sibuk, banyak kene travel buat site visit. Tapi, tak pe, tak mungkin ayah gi keje saya kesepian, ibu ade! So, ajak ibu kuar jenjalan.

December ni, ayah kata if saya nak keluar pon mungkin kene tunggu result keluar. Hopefully cemerlang lah. Nak sangat rasenye pergi jelajah Australia atau Canada. Teringin nak berkenalan dengan aussies kat sana. Dan, of course saya nak gi tengok university yang saya minat untuk sambung belajar tuu, iaitu Toronto University, Canada. Bukan ape, saya pilih Canada, pasal Canada ni merupakan tempat yang bersih dan undang2 ketat. Tu yang penting. Teringin sngat nak keluar dari Malaysia yang bnyak hal ni.

Doakan keputusan PMR saya cemerlang ekk.

Regards,
Amir.

No comments:

Post a Comment